Mout Bier

Opdrachtomschrijving

Voor een gerenommeerde brouwerij is inkoop goed te schalen, maar er blijft ten allen tijden een voorraad ingrediƫnten over. Ze wilden iets goed doen met deze overgebleven voorraad en dat door middel van een nieuw concept.

"Met bourgondische passie gebrouwen"

Hoe hebben we dit aangepakt

Allereerst zijn we gaan berekenen hoeveel er gebrouwen kan worden met deze voorraad en welke ingrediƫnten gebruikt moesten worden. De biermarkt is erg verzadigd, zeker op het gebied van speciaal- bieren. Tevens brouwen de grote brouwers tegenwoordig ook veel laag segment bier (4,8%).

Na een goed overleg met alle betrokken partijen is er voor gekozen een nieuw pils te brouwen. Categorie A bier, met een vleugje citroenmout. Het doel: een uniek, zacht en geliefd bier brouwen voor het middel- segment en eventueel geschikt voor de Aziatische markt.

Samen met een meesterbrouwer werd een recept uitgewerkt, getest en verbeterd. Het concept- developing team is aan de slag gegaan met het nieuwe merk, marktverkenning en strategie. Uit al deze stappen ontstond: MOUT Bier. Een echt 2R biertje.

In de komende jaren gaan wij verder aan de slag met de markt en het brouwen van dit bier. We nemen de marketing, sales en bedrijfsvoering op ons. De volgende stappen zijn het binden van kleine festivals en het verkennen van de Chinese markt.

Wat is het resultaat

Een categorie A pils beschikbaar in fusten voor iedereen. MOUT Bier heeft al op menig feest gestaan en heeft vele goede reacties mogen ontvangen.

Meer van ons werk zien?

Blader door al onze case studies