Toekomst Theek5

Opdrachtomschrijving

Bibliotheek Theek5 is aan de slag gegaan met een nieuw beleidsplan voor de komende jaren. Om al hun partners, leden, maar ook niet-leden hierbij te betrekken waren ze op zoek naar een nieuw concept en campagne.

Zelf de swipe- app proberen? We hebben versie 1.2 af en gereed gemaakt voor andere bedrijven.

Hoe hebben we dit aangepakt

We hebben de doelgroepen allereerst gedefinieerd. We zijn daarna aan de slag gegaan met de lopende trends qua ondervraging van doelgroepen. Hoe worden ze nu ondervraagd? Hier kwamen ook meteen de pijnpunten naar boven. Lange vragenlijsten, weinig ingevulde lijsten en een tekort aan interactie en feedback.

We zijn met deze informatie aan de slag gegaan met de snelste en puurste manier van reageren: swipen. Dit idee is gebaseerd op tinder, waar mensen soms uren hun mening geven over een persoon door naar links of naar rechts te swipen.

Daarnaast hebben we per doelgroep een campagne gemaakt met een video- en advertentie- strategie. Deze hebben we ingezet op Facebook, Instagram en via de landingspagina.

Wat is het resultaat

Een swipe- app voor de vragen. De doelgroepen kregen per mail een unieke link om de vragenlijst in te vullen. Invullen konden ze doen door middel van swipen. Met als resultaat: meer dan 30000 swipes, veel reacties en constructieve feedback. De resultaten kwamen meteen tevoorschijn in grafieken en data. Zo konden deze makkelijk worden toegepast in het beleidsplan.

De campagne zorgde voor aandacht met een bereik van 40000 mensen. Dit zorgde voor een beleidsplan met veel invloed van alle doelgroepen.

Meer van ons werk zien?

Blader door al onze case studies