Wij zijn aanpakkers!

Over 2R

Ons karakter

Wij zijn trendsetters. Wij ontdekken nieuwe paden voor de opdrachtgever, voor ons zelf, maar ook voor de maatschappij. Zien wij een kans om mensen of instellingen te helpen, dan doen wij dat. Onze vaardigheden zijn er voor iedereen.

Wij zijn een echt doordouw- bedrijf. Een groep jonge creatieve mensen met de gekste ideeën. Altijd bezig met onze projecten. Altijd oplossingsgericht, met een hart voor de klant en ontwikkeling van nieuwe effectieve producten en diensten. Ons team, bestaande uit een vaste kern en een grote groep aan deskundigen en partners, gaat altijd voor de beste oplossing. Ons motto: simpel is key.

Ideetje? Laat het ons weten, wij sparren graag met je over je plannen.

CDA provinciaal

Onze visie

Conceptontwikkeling gaat meer dan over een nieuw product of dienst verzinnen, het heeft meer met passie en visie te maken. Bij 2R hebben we bij al onze geslaagde projecten die twee eigenschappen gezien. Zeker als expert in het ontwikkelen van nieuwe diensten en producten hebben we daar een oog voor.

Zeker nu de wereld steeds sneller verandert en zich ontwikkelt, moeten bedrijven altijd de motivatie houden om het bedrijf nog een leveltje omhoog te brengen. Ook wij zijn elke dag bezig met het uitwerken van onze eigen diensten en concepten. Mét passie en een visie.

En je bedrijf verder brengen door nieuwe concepten is een complex proces, maar ook super simpel: gewoon doen. Heb jij veel ideeën, maar geen idee hoe je dit tot een tastbaar concept kan maken? Dan komen wij graag met ons team kennismaken. 

Het is logisch dat je als bedrijf of instelling een pad bewandelt. Wij maken graag nieuwe paden, leggen onverwachte verbindingen en houden de mind graag fris.

Een zekerheid: we gaan voor de hoogste kwaliteit. Met een kijk op trends binnen Nederland en vooral daarbuiten zorgen we voor nieuwe kansen. Laten we aan de slag gaan met jouw bedrijf en werken aan nieuwe innovaties.  

FAQ

Dit is de ontwikkeling van een concept naar een volledig product, dienst of ontwerp. Bij dit soort ontwikkeling houdt een team zich bezig met een idee, wens of probleem en ontwikkelt hier een nieuw product of oplossing voor.

Een team bekijkt allereerst het idee, wens of probleem door middel van een nulmeting. Wat is er momenteel al aanwezig, welke factoren spelen mee en is het idee business-technisch haalbaar. Daarna wordt een op maat gemaakt team samengesteld van ontwikkelaars en experts (financieel, ingenieurs en business developers). Er wordt een projectplan gemaakt en een launchplan. In dit plan staat het proces om te komen tot een hoge kwaliteit resultaat. Het is vaak uitvinden, combineren van trends en gaan voor innovatie en kwaliteit.

Concept- ontwikkelaars worden ingezet bij verschillende situaties, maar vaak bij de onderstaande:

  1. Het bedrijf wil meegaan met de tijd en wil enkele ideeën ontwikkelen en toevoegen aan haar assortiment of portfolio. Ze zoeken een partij die met een objectieve blik kan kijken naar deze ideeën en met ervaring om ideeën om te zetten naar vermarktbare producten/diensten.
  2. De overheid is een project gestart om te zorgen voor meer burgerparticipatie. Ze zoeken hiervoor een concept om interactie te creëren. 2R wordt gevraagd om een concept te ontwikkelen met deze doelstelling, te testen en te lanceren in het land. 
  3. Een ziekenhuis heeft moeite met de bewegwijzering in het gebouw. Hierdoor komen patiënten te laat bij hun afspraak en loopt de planning erg uit. 2R wordt ingezet om met een oplossing te komen voor dit probleem en te implementeren in het ziekenhuis. 

2R is continu bezig met het bekijken van trends, andere concepten en ontwikkelingen om te zorgen voor simpele, maar effectieve oplossingen en ontwerpen.

Concept- ontwikkeling is verbonden, omdat het erg matcht met het uitvinden van nieuwe oplossingen en producten voor de maatschappij. Ontwikkelaars hebben te maken met vele nieuwe inzichten en ideeën die verwerkt moeten worden in een concept.

Elke instelling of bedrijf heeft te maken met bedrijfskunde en heeft dan ook vaak last van bedrijfskundige problemen. De experts binnen het bedrijf hebben vaak de kennis van het probleem, maar weten niet hoe deze op te lossen of kijken juist over het probleem heen. Dan wordt verzocht om een bedrijfskundige oplossing in de vorm van een product of dienst.

We kunnen inderdaad niet in je hoofd kijken, maar we zijn allereerst de motivator en trigger om het product dieper te bekijken. Je kan altijd vrijblijvend een keer komen sparren. Je krijgt van ons een eerlijke mening. Indien we samen de kansen zien, werken we nauw samen met jou, als initiator en expert. Iedereen pakt zijn of haar rol. Samenwerken is key.

Dat is helemaal aan de opdrachtgever. Wij pakken graag met ons eigen marketingbureau de lancering en branding op ons. Kennis is snel gedeeld en plannen kunnen dus snel in werking worden gezet. Verder gaan we soms een partnership aan en werken we samen aan de groei en verdere sales van de oplossing. Elk project is anders. We bespreken graag alle opties.

Wij hebben een 1ste schaal met onze project- managers, ontwerpers en developers. In de 2de schaal hebben we een groep aan experts vanuit verschillende branches. Zij ondersteunen ons bij bepaalde zetten. Daarnaast is het volgens ons wel zo: concept 1 werkt in de b2b branche vaak net zo goed in de healthcare of overheid. 

Wij hebben vooral onze focus gelegd op het proces, innovatie en de creativiteit. Onze expertise toont zich in onze kracht om nieuwe dingen uit te vinden en te verwerken tot een commercieel of maatschappelijk haalbaar concept. 

Maak een vrijblijvende afspraak!